Friday, April 17, 2009

The No Pants Dance


When it comes to mens shirts, this one pretty much takes the cake. Reasons? a) Its navy, basically my favorite color, b) its silk, c) I bought it at goodwill and d) its Ralph Lauren, which means it has the little crest on the pocket that Im absolutely dying over.

Little neighbor boys (click for pic): What are you doing?
Me and Photographer (Mom): Taking pictures.
Little neighbor boys: Well you cant take pictures for that long.
Me and Mom: Really? Why?
Little neighbor boys: You cant take pictures long because then it will be dark!
Me and Mom: Ohhhhhhhhhh.

Mark this day in the books because this is officially the first day EVER in Oregon history where it is sunny for once. Haha, I joke. Its the second.

P.s. Dont worry peeps! I have shorts underneath all of this, but I was sick, so this was basically my sick "dress-up" sort of outfit.

Wearing a vintage Ralph Lauren silk shirt, american apparel leggings, steve madden JUSTIFYY wedges, vintage hat, and vintage bracelets.

72 comments:

Brenda said...

wowowow, marc jacobs advertisement much? <3!

Catherine said...

Aw, is that a cat running behind you in the second picture?

Great outfit, and feel better! I'm sick too :/

Have a nice day!

Christine said...

This outfit is great, and those little boys are so cute! I love your unique hats, too!

PrettyinPistol said...

@ Brenda: true that!

your pictures make me want to move to portland. lovely clothes!
i think what i like best about your style is that your clothes are very wearable. they're not outrageous or offbeat, but are instead really unique and pretty in a bohemian sort of way :)

aandhblog said...

I love your subdued but always super-intriguing color palate! And there really isn't ANYTHING better than a men's shirt from Goodwill (except in my case, my favorite is a black and grey plaid cotton men's bathrobe :D )

-Ava

http://www.aandhblog.wordpress.com

The Voguette said...

i love the shirt + sheer leggings! you look absolutely fantastic!

im glad its sunny where you are - i just got sunny in the midewest too! oh god. i feel so lame even saying that. Midwest. lol.

xox.
The Voguette

liana said...

nice photos!
great score with the ralph shirt!

jamie clare said...

my favorite men's shirt is also from the ol' g-will. =]


i didn't like those wedges at first, but they are so much higher than they looked in your earlier photos! i quite love them now

chekka cuomova said...

funny conversation! LOL
very great outfit, and how nice your mom taking your pictures and those pics are just damn great! ;D

Gracie said...

I wish that sunny weather would head down to Southern California for a spell.

And I do say, you pull off hats so beautifully.

I'm linking you!

Gracie.

Karen said...

Love the bracelet in the last picture, with leaves dangling.

janettaylor said...

Cool wedges!

XoXo

Jessie said...

love the tones of these photos! LOL at your neighbour, how adorable! When I take photos, my neighbours are always watching too, except they never call out so it's just kind of awkward haha. Congrats on the feature in teen vogue! That's so epic!

xx Jessie

Rain said...

Ralph Lauren rocks! And the little boys made me laugh...You didn't ask them to join your photohoot? xoxo

alice said...

You always look sooooo good on pictures! Well, not good - the best!
I like the nature around you so your outfit looks more more more better than in some street or something. You+re such a wonderful girl!

Lauren said...

Man, I really need some chunky wooden wedges! You look amazing as always petal.

x x x

Anna said...

You look amazing, as always!

Juliet said...

To be sick you're quite chic. I love the leggings you're wearing!

juliet xxx

EternalJade said...

I love that shirt. It's stylish, but it looks so comfy. LOL. Hope you get well soon.

Btw, congrats on the teen vogue interview. I'm gonna go read it now. :)

Cassiopeia said...

great outfit as ever... hope you feel better soon! that shirt is just the kwlest :-D do you know the boys or were they just random onlookers? lol.

xxxc

http://clothestohealabrokenheart.blogspot.com/

Ashita said...

I miss the sun! its getting colder here in Sydney!

Love your outfit post. Striking as ever!

ruedecerises said...

Those pictures are so wonderfully taken that you look like living in a fairy tale! And what cute neighbor boys!

Isabel said...

No pants? Scandalous!! Just kidding, love the outfit!

Anonymous said...

love your blog, the photo compositions are amazing and you have a real eye for clothing.
thanks
jess, england

Lolita said...

Congrats on the teen vogue interview, i'm gonna read it now! :)

u're look fabulous! luv it

i wish u get better soon! beijo from Portugal*

gennie said...

those little kids are soooooo cute!!! i love how kids are so uninhibited to say whatever they want haha. once when I was walking down a street in New York wearing denim hot shorts, this little boy looked at me and said to his mama "Look Mama, that lady's got no pants on!!" haha. so cute :)

FASHIONconfectionairy said...

I have neighbor's kind of like those kids, they are so funny. I absolutley adore your hat, we all should really wear hats more often!
XOXOXO
Libby
http://fashionconfectionairy.weebly.com

IDASTYLE said...

you're just too cute, I love you're style!!

LOVE IDA

mosey said...

snazzy outfit once again! your style sense reminds me a whole lot of Shade from the movie "Gas, Food, Lodging"
That's a compliment - she's one of my favorite movie characters of all time! :)

Anonymous said...

i've been reading your blog for the past two hours so i thought it would be only right to just tell you how much i love EVERYTHING you wear. every once in a while i come across something that like reinspires me and makes me want to go out and go shopping immediatly -- so thank you haha i can't wait for your next post!!

Raez said...

love love love!

you look great, love how you accessorize, and jealous of the sun! :D

Twobreadsplease said...

I covet silk shirts so much. Love the sheer leggings too! x

Annie said...

amazing! I love love love oversized button down shirts, and this one is perfection.

Rachael Kearley said...

I love all the accessories, you always inspire me to dress pretty for the day.
Hope you feel better
xx

Kate said...

I love your shirt so much, and it really suits you. That crest is super cute too!

keira antoia rose said...

Hahaha I laughed at the dialogue. You look great in the shirt. The leggingsssss are amazing, and I want/need them.

xoxo isabella clarisse xoxo
www.tasteoffashionkar.blogspot.com

cswslaura said...

love the shirt and the detail on the hat

Niviarsiaq said...

Amazing wedges! I really love them! When I first saw these pics I thought maybe you were wairing your AA disco pants becuase your legs looked all shiny but I really like this look!

Alice X said...

haha i always wonder what people would say is they stumbled on my taking a picture of myself with self timer. uh....

alicexinwonderland.blogspot.com

indigotangerine said...

leggings as pants is a very very fine line, but you look soooo good. I love over sized men's shirts. My dad's gonna get pissed off soon because I keep on taking all his nice ones. hee hee.
I hate taking photos when other people are there. I feel so akward.
-indigo

Anonymous said...

i gotta agree with indigo on this one. leggings aren't pants!
but still--i can't help but love your top

i saw a turquoise belt at topshop's website which reminded me of your turquoise jewelry post: http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=true&catalogId=32051&storeId=13052&categoryId=133425&parent_category_rn=133419&productId=1170808&langId=-1

lauriebot.com said...

i'm with the other gals, leggings as pants isn't really my thang, but you know how to rock it! and i love the combo, super sophisticated!

xoxo,
lauriebot

Divinity Avenue said...

I love that hat. I've been wanting to get a wide brimmed summery hat lately...

Sunset said...

Looove that shirt! Fits you perfectly, it's soo Stylish Wanderer. :)

Henry said...

Hi - I really like your fashion blog. Is that a squirrel running past?
Love henry
henryorangutangle.blogspot.com

Nice and Shiny said...

Pshh. Pants, who needs 'em!? Could have worked it without shorts I think. And this is a sick outfit you say? WOw, I would have never guessed cuz you still look FAB! :D

<3<3<3

Ambroisine said...

Beautiful pictures with the trees blooming ! The shirt is sweet, I love it's color :)

frances said...

the leggings look lovelyyyy, the whole thing is gorgeous x

Ferinda said...

heeeey the shirt is awesome, navy blue, perfect choice! :D

Lara Natascha said...

oh i love it :)


love your blog...so amazing

exchange links?


<3 <3

voguemanie said...

great photos! are those aa leggings in leather/black? they look great on you!

T! said...

cuuute

xAZD said...

nice outfit! i love the no-pants look.
www.xazddesign.com

Preziosa said...

you are so lovely! i love your outfit, gorgeous hat!

Akiri Ricky said...

i fuckin adore your wedges, girl!!!

amalie said...

love the shirt :) and your shoes!
haha, that conversation made me laugh.

x

The Stiletto Effect said...

Hi :)

The Stiletto Effect is partnering with chickdowntown.com and GIVING AWAY an "Elizabeth and James" Deconstructed Tee by Mary-Kate Olsen and Ashley Olsen to ONE LUCKY WINNER!

To enter this Contest just visit my blog!

PLEASE PAY ATTENTION TO THE RULES.

GOOD LUCK!

Thanks
xoxo
Su

Merily said...

I love this hat a lot! And you look stunning as always :)

Anonymous said...

show us your closet!

sha said...

such a simple but cute outfit! you have an amazing hat collection. but i think i said that before. heh

<3

FashionXJunkie said...

Love the hat, as always.

http://clothesxjunkie.blogspot.com/

ct said...

I'm a huge fan of Ralph Lauren too. It started with a pair of shoes and now I can't stop =)I think I should move to Oregon, because the thrift stores where I live are horrible.



http://www.bon-bonsvintage.blogspot.com/

Sophia said...

that navy blue and brown floppy hat combination is so perfect. it's so evocative of spring, lovely :o)

xx

$ouLphate said...

you look gorgeous for someone that just been sick! love the wedges!

Anonymous said...

hey there, i love your sense of style, subtle yet unique and amazing! oh and you are very pretty although your eyes are blocked out most of the time in your pics.

Connie said...

Great outfit and great heels.

theheartbreakinc.blogspot.com

CAROLINE said...

Your neighbours are too cute.

tracy mitchell said...

why are your outfits always so perfect? thank you for being so cute! i've added your blog to my roll. :)

Joelyne said...

great photos! :)

joelyne
xxx
www.thesydneygirl.blogspot.com

sa said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛

enterrement de vie de jeune fille said...

jolie campagne
kat

Roland said...

Wow, there is a great deal of useful information in this post!
free games | play hidden object | flash games | find easy games to play | best console games